Web-Style logoWeb-Style logo

By admin

Вчені з Гетингенського університету та Берлінського університету імені Гумбольта встановили, що великий шрифт має сильніший емоційний вплив на людину, ніж дрібний. У рамках дослідження вчені відібрали 25 учасників для тестування. У кімнаті, де перебували учасники тестування, на екран виводилися слова з нейтральним, позитивним та негативним емоційним забарвленням – наприклад, “стіл”, “подарунок” і “рана” відповідно.

Вчені з Гетингенського університету та Берлінського університету імені Гумбольта встановили, що великий шрифт має сильніший емоційний вплив на людину, ніж дрібний. У рамках дослідження вчені відібрали 25 учасників для тестування. У кімнаті, де перебували учасники тестування, на екран виводилися слова з нейтральним, позитивним та негативним емоційним забарвленням – наприклад, “стіл”, “подарунок” і “рана” відповідно.

Всі шрифти поділяються на 5-6 груп і одну окрему групу додаткових специфічних шрифтів за такими ознаками: засічки та їх характер, співвідношення між основними елементами літер, пробіли між літерами і рядами, щільність (світлість і жирність шрифту), кегль шрифту, нахил літер. Саме вони є визначальними при оцінці ступеня зручності прочитання тексту. Відомо, що вже на першому етапі сприйняття вигляд шрифта викликає у читача думки щодо змісту пропонованого тексту.

Учасники експерименту сиділи на відстані 60 сантиметрів від екрана. Слова були написані шрифтом Arial та з’являлися в двох можливих розмірах – 28 pt та 125 pt. Для реєстрації емоцій учасників використовувався електроенцефалограф.

Зібрані дані дали змогу зробити висновок, що у випадку демонстрації слова, набраного малим шрифтом, емоційний відгук відбувався у середньому на 10 мілісекунд пізніше, ніж у випадку показу більших букв. Крім того, відгук на малий шрифт тривав у середньому на 180 мілісекунд коротше. Вчені зауважили, що цей ефект є аналогічний виявленому ними у 2007 році. Тоді вчені показували учасникам експерименту картинки різних розмірів і типів (нейтральні, страшні, неприємні та з сексуальним підтекстом). Тоді було встановлено, що великі картинки викликають швидший та триваліший емоційний відгук. Дослідники пояснили такий результат тим, що великий розмір асоціює близькість об’єкта. Тобто, велику картинку зі страшним змістом мозок сприймає як небезпеку, що знаходиться зовсім поруч.

admin
About admin

Немає коментарів

Залиште коментар